مای بیوتی

وبلاگ مطالب خاص آرایشی بهداشتی بانوان

مای بیوتی

وبلاگ مطالب خاص آرایشی بهداشتی بانوان

نکات مراقبت از پوست

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۰۸ ب.ظ

سه قدم اصلی
فکر کنید که کارهای روزمره مراقبت از پوست شامل سه مرحله اصلی است:

پاک کردن - شستن صورت.
تونینگ - ایجاد تعادل در پوست.
مرطوب کننده - مرطوب کننده و نرم کننده پوست.

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
هدف از هر برنامه مراقبت از پوست این است که چهره شما را تنظیم کند تا در بهترین حالت کار کند و همچنین مناطقی را که می خواهید کار کنید عیب یابی یا هدف قرار دهید. کریستینا هولی ، متخصص مراقبت از پوست در سانفرانسیسکو می گوید: "کارهای روزمره زیبایی فرصتی برای مشاهده تغییرات در خود شماست." همانطور که پوست شما با افزایش سن نیاز به شیفت دارد ، محصولات شما نیز تغییر خواهند کرد. هنوز هم ، او اضافه می کند ، "این در مورد ایجاد کمال نیست." اجازه دهید این سه مرحله به مراسم روزمره شما تبدیل شود که باعث تقویت پوست و روز شما می شود.
به آن زمان دهید
دکتر راشل نازاریان ، متخصص پوست در منهتن در گروه پوست شوایگر می گوید ، دانش پشت محصولات مراقبت از پوست بسیار طولانی شده است اما هنوز چیزی به عنوان رفع فوری وجود ندارد - شما برای استفاده از مزایای آن به زمان نیاز دارید. وی توضیح می دهد: "نتایج فقط با استفاده مداوم مشاهده می شوند." به طور کلی ، هدف شما این است که حداقل طی شش هفته ، یک یا دو بار در روز از یک محصول استفاده کنید تا تفاوت را مشاهده کنید.
نکته: با هر محصول مراقبت از پوست ، به ترتیب قوام - از نازک ترین تا ضخیم ترین آن را استفاده کنید. به عنوان مثال ، پاک کننده ، تونر (در صورت استفاده) ، سرم و سپس مرطوب کننده.

پاک کردن

دکتر کارلوس چارلز ، متخصص پوست شهر نیویورک می گوید: شستن صورت اساسی ترین و ضروری ترین مرحله در هر روال است. "پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی ، آلودگی و سایر عوامل تماس می گیرد که باید به آرامی از بین برود." برای جلوگیری از گرفتگی منافذ ، تیرگی و آکنه ، دو بار در روز ، صبح و شب بشویید.

پاک کننده صورت خود را پیدا کنید
فرمول مناسب بدون پاک کردن روغنهای ضروری و سالم مانند روغن آرگان ، پوست شما را تمیز می کند. این کار را با اسکراب های لایه بردار راحت کنید (هفته ای یک بار استفاده کنید) و از کسانی که پوسته گردو خرد شده یا مواد ساینده دارند اجتناب کنید.

برای تمیز کردن روزمره ، در اینجا مواردی را جستجو کنید:

منظور از غیر کمدوژنیک دقیقاً چیست؟
این اصطلاح به طور مکرر در برچسب های محصول وجود دارد و توسط متخصصان مراقبت از پوست استفاده می شود اما همیشه با زبانی ساده و شفاف تعریف نمی شود. در اینجا یک توضیح سریع وجود دارد: اگر کالایی ادعا می کند غیر comedogenic است ، به این معنی است که نباید منافذ پوست را مسدود کند یا باعث آکنه شود - یا با انسداد پوست ، انسداد غدد یا تحریک فولیکول مو. این ادعا توسط F.D.A تنظیم نشده است ، و بسیاری از شرکت ها آزمایشات داخلی خود را انجام می دهند تا تعیین کنند که آیا یک محصول باید comedogenic در نظر گرفته شود یا خیر. (برخی از مواد رایج کمدوژنیک شناخته شده روغن نارگیل و کره کاکائو هستند.) به طور معمول ، هرچه ماده غذایی مواد تشکیل دهنده کمتری داشته باشد ، تشخیص اینکه آیا واکنش ایجاد می کند آسان تر است.

پنج راز جوانی پوست

لحن

نحوه استفاده از تونر
از نظر بسیاری ، کلمه "تونر" باعث ایجاد مخلوقات گزنده از دهه 80 می شود. دکتر نظریان می گوید: "اصل یک محصول حاوی الکل بود که برای خشک کردن پوست چرب و از بین بردن آلودگی های پس از تمیز کردن استفاده می شد." فرمول های امروز ، تکامل یافته اند. آنها را به عنوان مکمل در نظر بگیرید - این مایعات نازک مقدار بیشتری مواد مغذی به بدن می رسانند و به جذب سایر محصولات موجود در رژیم کمک می کنند و در عین حال چهره شما را متعادل می کنند. جوردانا ماتیولی ، متخصص زیبایی شهر نیویورک می گوید ، اکثر متخصصان تونر را اختیاری می دانند: "این می تواند یک روش خوب برای افزودن مواد خاصی باشد که ممکن است در محصولات دیگر نداشته باشید یا لایه دیگری از پوست را دوباره پر کنید." اگر وقت و تمایل دارید ، در اینجا چند ماده اصلی برای جستجوی شما آورده شده است:

اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای از بین بردن آرام سلولهای مرده پوست که می توانند منافذ پوست را مسدود کنند ، پوست آسیب دیده از آفتاب را بهبود بخشیده و تیرگی را به حداقل می رساند.
اسید هیالورونیک برای تقویت آبرسانی ، مهر و موم شدن در حالت شیری و پوست چاق برای درمان ظریف خطوط ریز.
گلاب و چای سبز برای کاهش تحریک و کاهش قرمزی با اثر ضد التهابی.
ویتامین E و C برای مقابله با قرار گرفتن در معرض روزانه رادیکال های آزاد که می توانند پوست شما را پیر کنند.
تونر چیست؟
ماتیولی می گوید: "تونرها باید بعد از پاکسازی و قبل از گذاشتن هر چیز دیگری انجام شوند." روش کاربرد سنتی اشباع یک پد پنبه ای و عبور آن از روی صورت است. اما ، همانطور که ماتیولی اشاره کرد ، "در نهایت مقدار زیادی از محصول خود را از دست می دهید."
نکته: ”استفاده از تونر با دست تمیز کارآمدترین است. فقط چند قطره در کف دست خود بریزید ، سپس آن را روی صفحه بکشید. " یا اگر ترجیح می دهید ، می توانید یک پنبه پنبه ای را جدا کنید "بنابراین قبل از قرار دادن تونر روی آن خیلی ضخیم نیست" ، ماتیولی توصیه می کند. بیشتر فرمول ها را می توان صبح و شب استفاده کرد ، اما ممکن است شما بخواهید از آنهایی که اسیدهای لایه بردار دارند فقط شب یا یک روز در میان استفاده کنید.

به زبان ساده ، سرم ها متحدان پوستی قدرتمندی هستند. این اکسیرها که با دوزهای غلیظ از مواد فعال پر شده اند ، می توانند تعدادی از مشکلات ، از لکه های تیره تا چین و چروک را کاهش دهند. ماتیولی می گوید: "حتی اگر مشکل خاصی نداشته باشید ، همه هنوز هم به یک سرم عمومی آنتی اکسیدان صبح برای محافظت در برابر متجاوزان روزانه احتیاج دارند." در حالی که "گزینه های بی حد و حصر" برای مواد تشکیل دهنده وجود دارد ، Nazarian موارد مورد علاقه خود را جدا می کند. برای رسیدگی به مسائل خاص ، به دنبال این محصولات باشید:

اسید هیالورونیک برای جلوگیری از هیدراتاسیون و تقویت عملکرد مانع (لایه بالایی پوست) برای جلوگیری از از دست دادن رطوبت.
ویتامین C برای کمک به روشن شدن پوست مات و کاهش لکه های تیره با ادامه استفاده.
رتینول ، ویتامین B3 ، پپتیدها برای تحریک تولید کلاژن و الاستین ، پروتئین هایی در بدن که به جلوگیری از افتادگی خطوط و پوست کمک می کنند.
گوگرد کلوئیدی ، نیاسینامید برای کاهش قرمزی و تحریک با کاهش التهاب ، و بهبود آکنه با اثرات ضد میکروبی آن.
نکات و اشاره گرهای مفید
اگر چندین نگرانی دارید ، ممکن است بخواهید از چند فرمول استفاده کنید. ماتیولی می گوید: "من توصیه می کنم مناطق مختلف را با محصولات مختلف درمان کنید." "شاید شما به طور کلی از سرم ویتامین C استفاده کنید اما سپس روی [دیگری] را برای هیپرپیگمانتاسیون فقط در چند نقطه بمالید." فقط کافی است هر ترکیبی را توسط متخصص پوست خود انجام دهید تا از واکنش احتمالی جلوگیری کنید.

برای صرفه جویی در وقت ، سعی نکنید یک سرم را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید. دکتر نظریان می گوید: "این توانایی جذب موثر سرم را کاهش می دهد." "محصولات باید یکی یکی استفاده شود."

همه سرم ها با همان فرکانس استفاده نمی شوند. دکتر نظریان می گوید: "این از نظر ترکیبات متفاوت است." ماتیولی می گوید: "من آنتی اکسیدان ها را صبح ترجیح می دهم زیرا آنها به شما محافظت بیشتری از محیط می دهند و بیشتر ما به اندازه کافی از ضد آفتاب استفاده نمی کنیم. با این وجود بعضی از مواد هنگام شل شدن شب بهتر است. به عنوان مثال: "دکتر نظریان" توضیح می دهد: "رتینول ها در برابر آفتاب پایدار نیستند و در صورت استفاده در روز تخریب می شوند." خط پایین: دستورالعمل های برچسب را با دقت بخوانید.

اساسی ترین عملکرد یک مرطوب کننده آبرسانی و لطافت پوست است. دکتر چارلز توضیح می دهد: "اساساً مرطوب کننده ها به جلوگیری از اتلاف آب از طریق لایه های خارجی پوست کمک می کنند." "آنها همچنین می توانند روغنهای محافظ طبیعی و سایر عناصر سازنده در پوست مانند سرامیدها را تکمیل کنند." این یکی از محصولی است که پزشکان توصیه می کنند در تمام طول سال ، برای انواع پوست استفاده شود. دکتر نظریان تأکید می کند: "پوست به طور طبیعی توانایی حفظ رطوبت را از بین می برد ،" و فعالیت های روزمره ، مانند شستشو ، می تواند هیدراتاتورهای طبیعی را از سطح خارج کند.

نحوه انتخاب مرطوب کننده
ماتیولی یادداشت می کند: "همه به رطوبت نیاز دارند ، اما بافت مرطوب کننده شما بسته به نوع پوست شما متفاوت خواهد بود." این ورق تقلب خود را با مجوز از دکتر نظریان در نظر بگیرید.

تفاوت بین کرم روز و شب
کرم هایی که صبح استفاده می کنید مجهز به محافظت از پوست در برابر متجاوزان محیطی هستند که هنگام خروج از خانه با آنها روبرو خواهید شد - بسیاری از آنها حاوی آنتی اکسیدان هستند تا رادیکال های آزاد مبتنی بر آلودگی و ضد آفتاب را برای محافظت در برابر اشعه ماوراio بنفش محافظت کنند. آنها معمولاً قوام سبک دارند. از طرف دیگر ، کرم های شبانه برای جبران آسیب هایی که ممکن است با مواد تشکیل دهنده ای مانند رتینول برای تسریع در گردش سلول و خنثی کردن لکه های تیره ایجاد کرده باشید ، برطرف می شوند. این کرم ها همچنین باعث می شوند سطح رطوبت ، که به طور طبیعی عصر غوطه ور می شود ، با نرم کننده هایی که غالباً یک بافت غنی و غلیظ ایجاد می کنند ، دوباره پر کنند.

کرم های چشم ، توضیح داده شده است
آیا می توانید بدون کرم دور چشم زنده بمانید؟ کاملا. اما ، اگر نگرانی خاصی دارید - مانند hyperpigmentation ، خشکی یا پف کردگی - ممکن است بخواهید یکی از آنها را امتحان کنید. دکتر نظریان می گوید: "پوست اطراف چشم کاملاً نازک و ظریف است و نسبت به سایر نواحی واکنش بیشتری به مواد تحریک کننده نشان می دهد." "بنابراین ، متخصصان پوست معمولاً کرم دور چشم را توصیه می کنند که حساسیت بالقوه را در نظر گرفته و دارای غلظت قابل تحمل تری از مواد فعال است."
متیولی می گوید ، برای کیسه های زیر چشم و التهاب ، کافئین ، پپتیدها و اسید هیالورونیک می تواند تسکین دهنده باشد. وی می گوید: "تیرگی می تواند به دلیل رگهای قابل مشاهده یا تغییر رنگ واقعی باشد که در رنگ های تیره پوست وجود دارد." "بدنبال مواد روشن کننده مانند ویتامین C ، اسید کوجیک و نیاسینامید باشید." نکته داخلی: از رتینول های قوی (که می توانند باعث ایجاد گزش و ایجاد قرمزی شوند) و رایحه ، پاک نشوید تا از تحریک چشم جلوگیری شود.

  • نگین فیروزی فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی